Wat ik eet tijdens de corona quarantaine om mijn lichaam gezond te houden

Wat ik eet tijdens de corona quarantaine om mijn lichaam gezond te houden

Joehoe!

De meesten van ons werken op dit moment vanuit huis, waar de koelkast continu schreeuwt om opengemaakt te worden. Hoe ga je daar weerstand tegen bieden? Wellicht kan ik je inspiratie bieden óf meegeven dat snoepen op z’n tijd niet strafbaar is. Als je maar niet doorslaat en daarnaast voldoende blijft bewegen.

Dag 1: 23 maart 2020

08.00: Ontbijt
Mijn ochtendroutine thee: een halve citroen (uitgeperst), theelepel honing, twee schijfjes verse gember en kokend water. Daarbij eet ik 200 gram Alpro Go On yoghurt met blauwe bessen, frambozen, bramen en een handje gemengde noten.

10.00: Snack
Rijstwafel met pindakaas en pure hagelslag + kaneelthee.

13.15 Lunch
Volkoren wrap met humus, makreel, komkommer en rauwe spinazie. Daarbij een grote kom verse paprika/tomaat/wortelsoep. Deze had ik in het weekend al gemaakt. Ik drink er twee glazen spa rood met grapefruit smaak bij.

Om 14.00 loop ik een rondje door Haarlem en haal ik een gember thee to go. We moeten de koffietentjes in Haarlem een beetje blijven steunen natuurlijk!

15.30: Snack
Vier gedroogde bruine abrikozen + glas water.

Tussen 17.30 – 19.15 eet ik een handje gemengde noten, drink ik een glas Ice Tea Green. Tijdens de persconferentie van Rutte neem ik een glas rode wijn.

20.00: avondeten
Ik maak voor mezelf een lekker noedelgerecht met broccoli, paprika en vegetarisch gehakt.
Recept van de Albert Heijn: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1193777/eenpansnoedels-met-broccoli-en-paprika

21.00: Snack
Twee kopjes thee en een stukje chocola.

22.30
Iedere avond neem ik, voordat ik mijn tandenpoets, een vitamine C en vitamine D supplement. Juist nu is het extra belangrijk om goed voor je lichaam te zorgen. Ook al heeft het zonnetje geschenen, de zon is nog zo zwak dat je huid nog niet voldoende vitamine D kan opnemen.

Dag 2: 24 maart 2020

09.00: Ontbijt
Ik start weer met mijn ochtendroutine thee. Daarbij neem ik een zelfgebakken broodje uit de broodbakmachine die nog lekker warm is. Deze beleg ik met roomboter en twee gekookte eitjes.

10.30: Snack
Twee koppen sterrenmix thee en twee mandarijnen.

13.00: Lunch
Spinazie salade met aardbeien: twee handjes rauwe spinazie, vier aardbeien, halve avocado, handje pistachenootjes, dertig gram feta kaas, scheutje olijfolie en een scheutje balsamico stroop. Hierbij drink ik twee glazen spa rood.

14.30: Snack
Volkoren cracker met roomboter en pure hagelslag + een glas water.

16.30: Snack
Twee dadels met een halve theelepel pindakaas + een glas water.

17.00 – 17.45: Workout in het park.

18.30: Avondeten
Twee volkoren wraps met: Hüttenkäse, vegetarische gehakt, kikkererwten, kidneybonen, prei en vadouvan kruiden + twee glazen spa rood met citroensmaak. Een aanrader om de vadouvan kruiden toe te voegen aan je kruiden kastje.

20.00: Snack
Twee koppen thee, 2 blokjes 85% pure chocola en twee bitterkoekjes.

Dag 3: 25 maart 2020

09.15: Ontbijt
Ik begin weer met thee, zoals elke ochtend. Daarbij eet ik 200 gram Alpro Go On yoghurt met blauwe bessen, aardbeien en een handje gemengde noten.

11.30: Snack
Een sneetje (homemade) brood met roomboter en geitenkaas.

12.30 Ik loop even een rondje buiten, omdat mijn werkconcentratie flink aan het dalen is.

14.00: Lunch
Scrambled eggs van twee eieren met vier plakjes rookvlees (in reepjes gesneden) en een halve puntpaprika. Dit eet ik op een volkoren cracker met humus. Daarbij ook nog een mandarijn en een glas spa rood met citroensmaak. Als toetje neem ik een dadel met een halve theelepel pindakaas.

17.00: Snack
Plakje homemade bananenbrood en een glas spa rood.

19.00: Avondeten
Sushibowl met: gerookte zalm, komkommer, sojabonen, wortelrasp, avocado, mango, witte rijst (30 gram), sesampitjes en sojasaus. Hierbij drink ik een glas droge witte wijn.

20.30: Snack
Twee mokken thee en een blokje 85% pure chocola.

Dag 4: 26 maart 2020

09.15: Ontbijt
Niet geheel verrassend begin ik ook vandaag weer met mijn kopje thee. Daarbij eet ik vandaag 200 gram magere kwark met mango, een theelepel lijnzaad en een handje gemengde noten.

11.15: Snack
Plakje bananenbrood en een gember thee to go tijdens een rondje wandelen. Die 10.000 stappen is nu een mooi en realistisch doel om iedere dag te behalen.

13.30: Lunch
Een grote pompoen/lijnzaad cracker (van de zaterdagmarkt in Haarlem). De ene helft met roomboter en geitenkaas en de andere helft met Hüttenkäse en rookvlees. Ik eet er nog twee augurken en een handje cherrytomaatjes bij.
Tijdens het werken drink ik nog twee glazen spa rood en een kaneel thee.

15.30: Snack
Twee rijstwafels met pure chocola van Zonnatura.

Om 16.30 uur ga ik weer een rondje wandelen, dit keer in het bos. Daarna direct boodschappen doen. Ik snack tijdens het uitpakken van de boodschappen een handje pinda’s en wat rijstsnacks met paprikasmaak. Ik drink hierbij een glas limonade met 0% suiker.

19.00: Avondeten
Ik maak rozemarijn aardappeltjes uit de oven met een stukje gegrilde kip en sperziebonen. Hierbij maak ik een honing-mosterdsaus, afgeleid van dit recept: https://www.lekkerensimpel.com/eenpansgerecht-met-kip-aardappels-en-sperziebonen/#more-37125

21.00: Snack
Verse gember-kaneel thee + twee Tony Chocolonely paaseitjes.

Dag 5: 27 maart 2020

09.00: Ontbijt
Ook vandaag start ik de dag met mijn ochtendroutine thee. Daarbij eet ik havermoutpap van 30 gram havermout met kaneelsmaak en amandelmelk. Als topping een kleine appel met schil en een snufje kaneel.

10.00 – 11.00 Ik ga lekker buiten sporten (kracht én conditie) en drink daarbij een liter water.

11.30: Lunch
Groenten omelet van twee eieren, een halve puntpaprika, vijf cherry tomaatjes, één eetlepel Hüttenkäse en drie plakjes kipfilet. Ik maak het vandaag graag af met iets zoets en neem nog een volkoren cracker met roomboter en pindakaas.

14.00: Snack
Schaaltje verse ananas, plakje bananenbrood en een kop sterrenmunt thee.

16.00: Snack
Een Fulfil protein bar met karamel zeezout smaak. Echt een aanrader als je op zoek bent naar een eiwitrijk én makkelijk tussendoortje.

17.00: Snack
Vanwege het thuiswerken heb ik vandaag een digitale vrijmibo met werk. Ik neem een glas rode wijn en een handje ongezouten gemengde noten.

19.00: Avondmaaltijd
Dezelfde spinazie-aardbei salade als eerder deze de week. Dit keer zonder avocado maar met vier falafelballetjes en een klein schaaltje groente risotto (verspakket van de AH). Hierbij drink ik nog een glas rode wijn en spa rood.

Na het eten maak ik nog even een korte wandeling. ‘s Avonds drink ik nog twee kopjes thee.

Heb je vragen over het eetdagboek of ben je benieuwd naar een bepaald recept? Neem even contact op, dan help ik je verder!

Liefs Boon

VOLG ONS OP INSTAGRAM

@boongetupandgo

LAAT JE GEGEVENS ACHTER EN IK ZAL CONTACT MET JE OPNEMEN

Vragen of opmerkingen?

Dit formulier is beveiligd door ReCaptcha van Google. Bekijk de algemene voorwaarden en de privacyverklaring.

SCHRIJF JE IN VOOR DE NIEUWSBRIEF

Ontvang iedere maand de leukste nieuwtjes op gebied van voeding en lifestyle.

Neem contact op

Ik ben doordeweeks bereikbaar van 09:00 tot 17:00

Telefonisch of via de mail
06 44 07 32 16
info@boondietist.nl

Volg ons

@boongetupandgo
expand_less